Yoga hold på Comwell Korsør

Yoga og meditation er et værdifuldt redskab, når du vil tage ansvar for din sundhed og personlige udvikling.

Vi udfordres livet igennem af forskellige personlige oplevelser, som vi håndterer efter bedste evne. Nogle oplevelser kommer vi igennem, klogere og uden mén. Andre oplevelser kan mærke os for livet, og vil komme til udtryk i forskellige former for ubalancer, fysisk og psykisk.

Yoga virker forebyggende og helbredende på  livsstilssygdomme som stress og depression.

Yoga er fysisk træning, hvor du styrker både små og store muskler. Det former kroppen og giver slanke, stærke og smidige muskler. Du styrker kroppens svageste led – både ryggen, lænden, maven og bugen. Yoga giver en bedre balance mellem krop og sind og stimulerer blodcirkulationen i hele kroppen. Træningen er meget skånsom og effektiv samt yderst velegnet til genoptræning efter skader eller operation. Yoga giver en rankere kropsholdning, øger kropsbevidstheden, lærer dig at trække vejret hensigtsmæssigt og virker samtidig afstressede på dit nervesystem.

Ved at træne opmærksomhed og nærvær i nuet, have fokus på fysiske øvelser, åndedrætsøvelser og dybdeafspænding, forbedres kontakten med kroppen væsentligt. Det bliver tydeligere at mærke og forstå de signaler kroppen sender.

Vi starter altid timen med 5 min. meditation, hvor vi prøver at glemme verden omkring os, vende fokus indad og bare "lande på måtten".

Øvelserne styrker immunforsvaret, fordøjelsen forbedres, spændinger løsnes, de indre organer masseres og blodomløbet øges. Åndedrætsøvelser medvirker til at øvelserne integreres dybt og i harmoni med den enkelte.

Yogaøvelserne udføres i et flow der er både meditativt og dynamisk (timerne vil veksle mellem Yoga flow, stræk, balance og altid med fokus på feks. hofter/ryg/holdning mm.).
Den afsluttende meditation på i hvert fald 10 min. tilbyder en skøn ro til krop og sjæl.

Vi tilrettelægger undervisningen så alle kan deltage, med respekt for den enkeltes personlige grænser.

Der vil efter hver time, være tid til en hygge snak over en kop the.

Yoga foregår på Comwell Korsør på 1 sal i " Det gule hus ". Hvis du møder op iført tøj du kan bevæge dig i, så har vi måtter mm

Tilmelding sker på telefon 58350110 eller mail: hotel.korsør@comwell.dk
 

 

Tidspunkter for Yoga hold ( max 20 deltagere )

 

  • Onsdag kl. 17,00-18,30 (for alle ung/ældre-øvet/nybegynder) Yin Yoga
  • Onsdag kl. 19:00-20:30 (for alle ung/ældre-øvet/nybegynder) Yin Yoga
  • Torsdag kl. 16:30-18:00 (for alle ung/ældre-øvet/nybegynder) Vinyasa Yoga
  • Lørdag kl. 12,30 - 14,00 (for alle ung/ældre-øvet/nybegynder) Yoga Silhuet
  • Lørdag kl. 14:30-16:00 (for alle ung/ældre-øvet/nybegynder)  Vinyasa Yoga

 

Priser:

10 turs kort kr. 650,-

1 gang kr. 75,-

Ønsker du yogaundervisning/massage på din arbejdsplads eller individuel vejledning er du velkommen til at kontakte os.

 

 

 

Yin Yoga
Yin yoga er en stille, meditativ yoga, hvor hver stilling typisk holdes i 3-5 minutter. I yin yoga arbejder vi med at strække bindevæv og led for at opnå mere smidighed. Bindevævet – eller fascia, som det også kaldes – er som et edderkoppespind, der holder hele din krop sammen. Bindevævet består af bl.a. væske og er også med til at gøre, at alle dele af din krop glider og bevæger sig frit. Hvis du ikke bevæger kroppen nok, eller hvis du er stresset og har stresshormoner i kroppen, kan der ske det, at bindevævet trækker sig sammen og du bliver stiv og får smerter. Yin yogaen lære dig bl.a. at give slip, at være modtagende og accepterende, at slappe af og vende opmærksomheden mod stilheden ind ad. Derinde hvor du finder alle svarene på dine spørgsmål, hvor du kan høre din indre stemme, din intuition, din indre guide.

Tilbage til oversigt

Vinyasa Yoga
Også kaldet Power yoga eller Flow yoga - betegner de mere dynamiske former for yoga, hvor yogastillingerne udføres i et hurtigt tempo og bliver sat sammen i  kortere eller længere sekvenser. Der er sjældent pause mellem stillingerne og fokus er på at skabe flow og at bevæge kroppen i takt med åndedrættet. I Vinyasa yoga er overgangen fra én stilling til en anden lige så vigtig som dét at være i en stilling. Det vedvarende fokus på bevægelse og åndedræt kan frembringe en tilstand af meditation i bevægelse. Ved udførslen af Vinyasa yoga dannes der meget varme i kroppen og det hjælper til at udskille affaldsstoffer. I mange former for Vinyasa yoga - Astanga Yoga undtaget - vælger underviseren ofte selv, hvilke stillinger, der skal indgå og i hvilken rækkefølge. Derfor kan du opleve at lave nye sekvenser fra gang til gang. Vinyasa-sekvenser kan også opleves på en Hatha yoga klasse, fx i form af de klassiske solhilsner, hvor bevægelserne kædes sammen med hinanden og synkroniseres med åndedrættet.

Tilbage til oversigt

Yoga Silhuet
Drømmer du også om at genfinde din timeglas figur, fra ungdommens glade dage? Ønsker du at fremhæve dine feminine kurver, styrke din smidighed og tone dine muskler, så er dette timen du vil elske.
Neya har studeret yoga i Indien og dyrket yoga og kampsport hele livet. En virkelig dygtig, motiverende og inspirerende instruktør.

Tilbage til oversigt